Godermorgon i denna sal

Fast jag klev faktiskt upp för två timmar sen, tro inte att det sitter nån jekla sjusovare här inte!!

jag har ju lovar er två anekdoter (rätt stavning enligt moa) så här kommer dom!!

Anekdot 1: Det var en vanlig torsdagskväll, jag hade slutat 21.00 på jobbet, och efter det åkt hem till sallyhill i freddie kreuger. Kommer till parkeringsplatsen vid ca 21.20. Har på mig vantar eftersom värmen inte funkar sådär jättebra. Tar ur nyckeln ur tändningslåset. Tar handväskan. Sträcker mig för att öppna dörren. Håller helt plötsligt inte i nyckeln längre?? Börjar leta på sätet, i handväskan på golvet, i tändningslåset. Hm??!?! Börjar bli irriterad. Ringer karln, som SPRINGER JÄTTEFORT UT TILL PARKERINGEN!! ANNA?? ANNA?? Ja vad är det? Men vad gör du? Jag trodde du höll på att bli våldtagen eller nåt?
Min karl trodde alltså att om jag skulle bli våldtagen nån gång så skulle mitt telefonsamtal låta såhär. "Hej vad gör du? Mhm. Kan du inte komma till parkeringen? Bra okej."
EHH???
Jaja då fortsätter vi leta efter den förbannade nyckeln till den förbannade bilen, i säkert 20 minuter!!! För att helt plötsligt hitta den, bara sådär.... åååh arg arg arg dumma bil dumma dumma dumma!!

Anekdot 2: Det var en helt vanlig fredagmorgon. Kvällen innan hade jag haft en trevlig genomsökning av freddie kreuger för han hade käkat upp nyckeln. Klockan är 06.30. Lite sent ute, men ska nog hinna till jobbet. Kallt ute, börjar leta efter nåt att skrapa vindrutorna med. Hittar endast en CDskiva och ett kassetband. Tog kassettbandet, börjar skrapa bakrutan. Sedan sidorutorna. Sedan framrutan, men det var endast "ånga" eller något där, kan ta bort det med vindrutetorkarna. Backar ut bilen, kör iväg. Upptäcker att vindrutetorkaren på min sida inte funkar... Men suuuuuuuuug!! Kör ut på Bergsgatan ändå, tänker att det kanske försvinner? (NAIV!!) Måste stanna på statoil på bergsgatan för att torka av rutan. Kör nästan in i en annan bil. Tillbaka ut på bergsgatan, fortsätter färden mot jobbet. Kommer efter en stund till Kubal. Värmen sätter igång, vilket skapar mer ånga på rutan pga. kallt ute varmt inne (eller nåt inte vet jag.) Kan ha berott på att det låg typ en buss/lastbil/ett fordon framför mig (såg inte pga ångan) så jag får köra hela 90sträckan på känn... Farligt!! Måste stanna på statoil i bredsand för att torka av rutan med mina redan blöta vantar.... Är nu sen till jobbet och förbannad på den förbannade bilen!!!! Skriker lite i bilen sen, så känns det bra...



KUkukukukukkukukukuku varför kan jag inte få köra en normal bil?? VARFÖR VARFÖR VARFÖR????


Kommentarer
Postat av: Lott

Vad är det med din otur med bilar egentligen, börjar bli lite scary. Vågar man åka med dig hem ikväll egentligen ;P

2007-10-29 @ 13:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0