Invasion!

Efter en heldag pa stranden, en helkvall pa restaurang Coconut, och ett harligt nattbad sa gick jag och Sofia glada tillbaka till varan bungalow. Duschade bort saltvattnet och skulle precis lagga oss nar jag sag nat i ogonvran.. En kackerlacka! Fick total panik, skrek och sprang ut pa altanen. Sofia som far agera mannen i vart forhallande sa "Anna, ta det lugnt jag fixar det har!"
Phju.. tankte jag. Men icke. Faran var inte over an. For helt plotsligt sa sag vi en till, och en till, och en till! Jag slutade rakna vid 10 stycken och gick da och satte mig pa altanen.. Vaaad fan gor vi nu? Och inga vanliga kackerlackor var det heller, de var ca 5-6 cm langa och kunde flyga och springa snabbt som attan.

Sofia skickade ett paniksms till sin pappa, och jag skickade till Macke. "Snalla svara snabbt pa om det stammer att man inte far doda kackerlackor for da kommer det fler?"
Tydligen stammer det, och efter Sofia gjort tappra forsok att fa ut de ackliga varelserna levande med en kopp och en tidning (de var for stora for en kopp, kroppen fick inte plats) sa gav vi upp. Nu far vi helt enkelt sova pa altanen!
Da kom det forbi en thailandare som skrattade at oss nar vi sa att vi inte kunde sova inne. Han tog av sig sin toffel och dramde ihjal nagra stycken och sen gick han igen.
Jag och Sofia hade en stunds overlaggning och meditation pa altanen, sen gick vi in igen och gjorde en mur runt sangen. Ryggsackar, kuddar och saronger runt om oss som en borg, och sen forsoka somna med ett mantra i huvudet: "Klarar jag det har, klarar jag allt. Klarar jag det har KLARAR JAG ALLT!"

Nagra somnlosa timmar senare checkade vi ut och bestamde oss for att lamna Koh Samet. Nu ar vi tillbaka i Bangkok!


Kommentarer
Postat av: Marie Jutman

HAHA fy fan vad sjukt å äckligt usch blä och fy!! va sjukt att du inte har vart i thailand äns i 5 dagar när det där händer! vi som var där i en månad och såg en kackerlacka springa ensam på någon gata. Äh fy fan vilken historia =)

2010-02-06 @ 23:32:19
Postat av: Malin

Haha! Då är det inte bara vi som fick en helvetesnatt på Koh Samet! XD

Hoppas att ni slipper sådant i fortsättningen.

2010-02-09 @ 10:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0