KAOS!!

Igårmorse när jag vaknade så var min lille katt Zahara jättekonstig. Hon nästan skrek när hon mjauade, det lät som att hon hade panik! Så jag reste mig upp för jag tänkte att hon kanske var jättehungrig!

Då, när jag kommer ut i hallen så ligger det tre små pölar på golvet. "Jaha, hon har spytt hårbollar" tänkte jag då.. Gick ut i köket, hittade ännu fler spyor!! Min andra katt Zlatan är ju en väldigt speciell katt, så jag slängde ut han ifall han skulle få för sig att äta upp spyorna!

Då kom jag på att jag en gång sett på TV om en katt som kräktes för det var så äckligt i kattens toa, så jag tog en påse och rensade lådan och fyllde på med ny sand! Gick för att hämta katten, men hon bara skrek när jag tog henne till toan.
Gick till köket och gav henne friskt vatten och mat, men hon ville inte äta. HOPPLÖST!

Jag börjar göra min egen frukost, och sätter mig vid bordet. Äter min macka i lugn och ro när jag flyttar min fot lite, och sätter ner den i spya!!!!!!!!!! "AHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" tänkte jag då!!

"Okej Anna, ta det lugnt, ingen fara, gå bara sakta till toaletten så kan du tvätta av foten, ingen panik ingen panik PANIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIKKKKK!!!!!!!! JAG HAR JU SPYA PÅ FOTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!" tänkte jag sedan.
 Sen hoppade jag till toaletten på en fot och lägger av en egen spya.

Går ut från toaletten. Kliver i två nya spyor. Känner paniken stiga inom mig, så jag spolar av fötterna, slänger ner allt nödvändigt i väskan och springer ut från lägenheten!!


Senare tog min kära sambo med lilla Zahara till vetrinären och det visade sig att hon har magsjuka! Min kära älskade bästa sambo åkte sedan hem för att ta bort alla spyor överallt, ger henne medicin och sånt. Ger även Zlatan för han tyckte det var gott.


Nu mår katterna bra, inga spyor på 24 timmar nu! Så vi hoppas på det bästa :D

Kommentarer
Postat av: Eleni

Men fy! Jag visste inte ens att en katt kunde få magsjuka. Stackarn hade fått kräksjukan. Bläsch! HEhe.. och stackars dig och din fot. Jag hade förmodligen gripits av samma panik som dig :P

2007-12-18 @ 21:32:20
URL: http://elenia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0