Norrland

JAG ÄR SÅ JÄVLA GLAD  FÖR DET ÄR FREDAG OCH JAG ÄR LEDIG HELA HELGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sådärja, nu är det out of my system ;)

Macke har åkt iväg för att leka med sin kompis John, så jag ska åka på ica och hämta ut lite klappar och slå in dom! I år har jag en så himla julstämning så det är int klokt! INT KLOKT ALLS!
Jag måste börja öva på min norrlänska idag var det en kund som trodde jag var göteborgare??? VE OCH FASA för gött och goa gubbar!!!!!!!! Ge mig lite "he" och det där ljudet som betyder ja typ "shuupp" ni vet när man frågar en norrlänning om det är dammigt under byrån :D

Funderar på att gå och träna kvart i fem eftersom jag faktiskt åt middag igår, (mamma sluta oroa dig)
men jag vet int om ja ork.. Måste springa upp på vinden några vändor, det är ju typ sex trapper upp satte...


Norrland är den nordligaste och största av Sveriges tre landsdelar och består av landskapen Gästrikland, Hälsingland, Härjedalen, Jämtland, Lappland, Medelpad, Norrbotten, Västerbotten och Ångermanland.

Norrland har en area på 261 292 km² och utgör cirka 59 % av Sveriges yta. Omkring 12 % av landets befolkning (omkring 1 156 000 invånare) bor i landsdelen. Liksom de andra landsdelarna (Svealand och Götaland) saknar Norrland egen administrativ betydelse, men begreppet används dagligen, till exempel i väderrapporterna. Nästan alla postnummer som börjar på 8 eller 9 ligger i Norrland.

Med övre Norrland avses vanligen Norrbottens och Västerbottens län.


Fakta från Wikipedia

haha en bild som kom upp när jag sökte på norrlänning hahaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0