Bilder fran Laos!

   

 

Idag har vi tubat, igen, hela dagen lang. Enda skillnaden idag var att jag glomde smorja in mig i solkram sa jag ar rod over hela kroppen. Hur jag kunde glomma det forstar jag verkligen inte? Jag som smorjer mig varenda daaag annars! Sant som hander..

Det gar valdigt segt att ladda upp bilder har pa bloggen, men det gar sanbbt pa facebook. Sa dom av er som laser om inte har facebook, borde skaffa det genast! Eller bli van med mig om ni inte redan ar det haha :) (hint hint)

Har i Laos sa samlas det valdigt manga manniskor, och man traffar sa manga knappisar! Igarkvall var det en kille som kom fram till Sofia och sa "You have very beautiful breast and noose, do you wanna make-out with me?" Sofia sa tack men nej tack, men killen gav sig inte! Da fick jag anlita en stand-in pojkvan till Sofia som heter Andy som gick fram och presenterade sig som hennes pojkvan, da antligen gav han upp.
Sen finns det en kille som vi kallar for tuppen, han star och galer som en tupp nar hans favoritlatar kommer och avslutar showen med att bajsa i en korg... Mycket normalt beteende haha!

I Laos heter valutan kip, och 1000 kip ar 1 krona. Sa vi ater mat for 50 000  kip, och bor for 150 000 kip. Vatten kostar 3000 kip. Det finns inga mynt, bara sedlar. Det knappa ar att man blir som snal, nar det handlar om sa manga nollor. Idag kopte jag solglasogon for 30 000 kip, men man far tanka att det ar ju bara 30 kronor.

Har har ni en lank till fotorna pa facebook http://www.facebook.com/?ref=logo#!/album.php?aid=156474&id=560057031 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Var är du? Du skriver ingenting. Läste Aftonbladet på nätet och kom så klart in på någon sida om Thailand. "Nils och Martin i Asien del 2". Dom var på Koh Tao och dök och mötte en valhaj. Du ska väl inte dit, eller?? Om du ska dit, du dyker väl inte, eller???

Tusen kramar från mamma =)

2010-02-14 @ 20:01:49
Postat av: Moa

Men Anneli! Valhajar äter inte folk.. dom är alldeles för stora för det!

2010-02-15 @ 08:26:54
URL: http://moagrundvik.blospot.com
Postat av: Anneli

Moa!

Vad är det dom äter då, om inte små flickor??? =)

Ja ja , jag vet att dom inte äter människor men dom kan vara ganska närgångna och rispa till i skínnet på lilla Anna, eller har jag fel???

2010-02-15 @ 19:08:56
Postat av: Moa

ja, du har fel ;) det är nog mest farligt att hon blir rädd och får en kallsup :P

2010-02-15 @ 19:27:10
URL: http://moagrundvik.blogspot.com
Postat av: Anneli

Men Moa...du skrev att dom inte äter STORA MÄNNISKOR...men Anna är ju så liten :(

2010-02-15 @ 20:15:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0